Jobb

Hej! Hur är läget ?
Var ett BRA tag sen det kom ett blogginlägg nu. Känns som att jag skriver det varje gång jag ska göra ett nytt inlägg..
 
Om ni ville veta så har jag tagit studenten nu. Jupp, Linda P går inte i skolan längre! Ville inte börja jobba direkt utan ville ut och resa och se mig för först. Då fick jag den briljanta idén - Au Pair! Hur coolt hade det inte varit om jag hade åkt utomlands och passat barn? Jodå, jag var snabbt inne på alla sidor jag kunde hitta och tillslut fastnade jag för en sida som verkade vettigast. Jag registrerade mig och sökte till två familjer som jag tänkte passade mig. Två dagar senare fick jag svar att dom ville ha mig, jag blev överlycklig! Vi pratade väldigt mycket, hon ville veta en massa om mig och jag om henne. Samtidigt passade jag på att kolla flygbiljetter (till London eftersom det var där dom bodde!), alla papper jag behövde osv. Allt såg väldigt ljust ut för mig, men då slutade mamman plötsligt svara mig. Har ingen aning om varför. Skickade henne en massa mejl om att hon faktiskt fick svara mig och om det var så att hon hade hittat en annan tjej så kunde hon gott meddela det. Men nej, inget jävla svar där inte.
 
Men istället för att deppa sönder tänker jag stanna i Sverige, skaffa ett jobb, spara pengar, skaffa körkort, öppna mitt eget bageri/cafè! Så lilla glada Linda finns kvar! Ska bara se till att det blir uppfyllt också! Ska köpa en sån stor visionsplatta och klistra upp bilder och mål som jag vill ha uppfyllt inom de närmsta fem åren och sen sätta upp den på mitt rum där jag alltid kan se den och bli påmind om varför jag satte upp den! När jag har öppnat mitt företag tänker jag skaffa en pojkvän och sedan en söt liten bebis!
Nu tänker jag inte skriva mer för ikväll!
Sparar till en annan dag, MEN lovar inte vilken dag & jag vet inte hur lång tid det kommer att ta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0